Jak utrzymać zdrowie jesienią? Poznaj sekret!

Jesienne przypadłości zdrowotne są najgorszym uczuciem w tej porze roku. Są groźne, lecz łatwo się ich ustrzec. Należy wiedzieć, że przeziębienie jest wywoływane przez 200 rodzajów różnych wirusów, której atakują system immunologiczny, gdy jest osłabiony. Jeśli masz: kaszel, zatkany nos, zapalenie gardła, bóle głowy i gorączkę, to jest już za późno i musisz zostać w domu przez kilka dni. Przykro mi. Jednak jeśli chcesz się cieszyć zdrowiem w trakcie najpiękniejszej pory roku zastosuj poniższe zasady oraz poznaj sekret, który tkwi w każdym z nas.

Jak utrzymać zdrowie jesienią? Poznaj sekret!

Jak utrzymać zdrowie jesienią? Poznaj sekret! (123RF)

Jesień: piękna czy bestia?

Za oknem: 15 stopni Celsjusza, piękny błękit na niebie, słońce, delikatny powiew wiatru. Prognoza pogody na najbliższe dni zapowiada się bajecznie! Jesień — najpiękniejsza część roku, cudowne kolory na drzewach, mgliste poranki, słoneczne dni i delikatny chłód wieczorami. Tak postrzegamy ideał jesieni.

Ma także ona drugą twarz, którą częściej kojarzymy jako deszcz z towarzyszącą depresją, niezliczona ilość przeczytanych książek oraz obejrzanych filmów i jeszcze coś…..kaszel, zatkany nos, kichanie, gorączka, czyli w skrócie czas przeziębień, gryp i ich pochodnych.

Jak zapobiec przeziębieniom

Jednakże jeśli jesteś osobą, która nie ma powyższych symptomów, to powinieneś przeczytać 4 krótkie rady, by by cieszyć się w pełni jesienią:

  • Trening. Jest najważniejszym elementem prewencji przed jesiennymi chorobami i wzmacniania układu immunologicznego. Jednak nawet lekkie przetrenowanie może zakończyć się kilkudniowym leżakowaniem w łóżku pod ciepłym kocem. Wysiłek fizyczny powoduje, osłabienie układu odpornościowego zaraz po wykonanym treningu, jednak w dłuższym okresie zwiększa odporność naszego organizmu. Warto zastosować trening "na przełamanie", gdy czujemy jak "coś" atakuje organizm. Jeśli czujesz, że choroba nadchodzi, to idź na trening i wykonuj ten, który miałeś zaplanowany, ale z małym obciążeniem na połowę swoich możliwości. Czemu trening nazywa się "na przełamanie"? Wyobraź sobie jakbyś szedł na linie. Jeśli przesadzisz z obciążeniem i intensywnością — spadniesz w przepaść i pójdziesz do łóżka odchorować swoje, jeśli jednak mądrze przeprowadzisz jednostkę treningową z delikatną intensywnością, to gwarantuję, że na następny dzień będziesz zdrów!
  • Jedz zdrowo! Należy jeść zdrowo, żeby wspomóc układ odpornościowy. Nie oszczędzaj na warzywach i owocach zawierające niezbędne witaminy oraz minerały. Zachowaj także równowagę między makroskładnikami, która to jest priorytetem dla zdrowia. Nie warto wówczas stosować diet, które dodatkowo obciążą organizm. Pij dużo płynów, jeśli nawet nie chce Ci się pić. UWAGA!!! jesienna depresyjna aura sprawia, że o wypad do baru jest bardzo łatwo, bo co w końcu można robić w taką pogodę…..nie daj się! Zamiast do baru idź na trening! :)
  • Zachowaj podstawowe zasady higieny. Przede wszystkim bądź ostrożny w miejscach publicznych (siłownia, komunikacja miejska, miejsce pracy…czy nawet wspomniany powyżej bar). Na pewno spotkasz tam kogoś, kto ma katar i kicha. Trzymaj się od takiej osoby z dala i zawsze dezynfekuj dłonie używając chusteczek nawilżonych płynem dezynfekującym, żelów dezynfekujących lub po prostu umyj dłonie w wodzie z mydłem. Nie jest to przesadne zachowanie, jest to jedna z wielu czynności, która zabezpieczy Cię przed chorobą.
  • Odpocznij i unikaj stresu. Śpij tyle, ile potrzebuje Twój organizm. Odpocznij w domu, jeśli czujesz się niepewnie i niekomfortowo. Nie stresuj się. Badania pokazują, że negatywny stres obniża pracę układu odpornościowego.

"Zdrowotne" media

Często zwraca się uwagę na informacje docierające z prasy lub telewizji o epidemiach chorób o tej porze roku, ogromnych kolejkach oraz szczepieniach na grypę. Nowe reklamy kichających ludzi, chusteczek higienicznych i suplementów diety wspomagające organizm w walce z chorobami są oznaką rozpoczynającego się sezonu chorobowego. Uzmysławia się ludziom, że to już czas, czas na chorowanie. Ludzie są przerażeni tymi informacjami i są podatni na nie…i tak właśnie powstają choroby — w głowach. Wszystko dzieje się w głowie. Jeśli usłyszysz o kolejnych epidemiach, to nie panikuj, wyłącz telewizję, odetnij się od informacji z zewnątrz i ciesz się pięknymi jesiennymi chwilami!

p.s. Sekret zdrowia. Jeśli jest już za późno i masz symptomy przeziębienia, to nie kładź się do łóżka i powtarzaj w myślach: "Nie jestem chory, nie mam czasu na chorobę!" To działa, uwierz mi. Twoja siła jest w Twojej głowie. Nie wierzysz? Patrz:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Od zwykłej nastolatki do miss bikini. W czym tkwi sekret Małgosi Mączyńskiej? Skuteczny trening, czyli co powinieneś wiedzieć o ekscentryce Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Trening na redukcję – zasady, plan treningowy