Kobieta z brownie i 9 zdrowych nawyków żywieniowych, które powinieneś wdrożyć w życie

W dzisiejszych czasach mamy tysiące fit-diet. Każda z nich ma jeden cel: zredukować kilka kilogramów niepotrzebnego tłuszczu. Czasami diety są kontrowersyjne, inne bardziej szkodzą niż pomagają. Efekt? Kilka kilogramów mniej, ale czy jesteś pewien? Jakiś czas później mamy z powrotem poprzednią sylwetkę, ponieważ znowu wróciliśmy do poprzednich nawyków żywieniowych. To wygląda jakbyśmy całą wygraną na loterii włożyli do dziurawej kieszeni. Co zrobić, żeby zatrzymać swoją wygraną?

Kobieta z brownie i 9 zasad zdrowych nawyków żywieniowych, które powinieneś wdrożyć w życie.

Kobieta z brownie i 9 zasad zdrowych nawyków żywieniowych, które powinieneś wdrożyć w życie. (123RF)

Nie oszukujmy się, krótkoterminowe diety nie działają na długi dystans. Krótkotrwałe diety są do bani! Na szczęście istnieje kilka zasad, których możemy użyć by być FIT przez długi czas.

Zasady

  1. Jedz 4 – 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu. Paradoks: Jedząc chudniesz. Tak, to prawda. Każdy specjalista od diet lub z branży fitness powie Ci to. Większa ilość posiłków (nie chodzi o “więcej na talerzu”, a o częste spożywanie posiłków!) w czasie dnia sprawia, że metabolizm pracuje na większych obrotach. Dlaczego? Ponieważ energia, także jest potrzebna do trawienia. Czyli jedząc tracisz tłuszcz. Powinieneś jeść w regularnych odstępach czasu, co 3 – 4 godziny. Dlaczego? Nie możesz dopuścić do zmniejszenia pracy metabolizmu. Organizm musi pracować cały czas na wysokim poziomie.
  2. Pamiętaj o śniadaniu.Poranek jest najważniejszą częścią dnia. Musisz jeść rano zaraz po przebudzeniu. To nie może być kawałeczek czegoś, lecz pełnowartościowe śniadanie. Napędź swoje ciało z samego rana. Zjedz DUUUŻE śniadanie.
  3. Jesteś tym, co jesz.Na pewno słyszałeś tę sentencję, więc nie bądź tani, szybki, łatwy i oszukany. Ale jeśli nie masz czasu na na przyrządzenie i wyboru…….. to jest wymówka. Czas się znajdzie na wcześniejsze przygotowanie. Sorry.
  4. Gotuj i baw się przy tym! Nie bądź sztywniakiem w kuchni. Organizm nienawidzi rutyny, Bo ile razy można jeść tylko gotowanego kurczaka z brokułami? Świat kuchni jest ogromny.
  5. Nie zapomnij o naturalnych przyprawach. Pieprz, chilli, imbir, cynamon. Smakują wspaniale i podnoszą metabolizm. Czy czułeś kiedykolwiek uczucie gorąca po przesadzeniu z powyższymi przyprawami?
  6. Unikaj produktów z cukrem.Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy, co zawierają produkty ze sklepu i jak zostały zrobione. Są tam dodatkowe niepotrzebne kalorie. Firmy produkujące żywność dodają cukier do swoich produktów dla polepszenia smaku, a soli do przedłużenia terminu ważności. Sprawdź co jest na pierwszym miejscu w składzie w sokach owocowych, czy na etykiecie ketchupu.
  7. Pij więcej.Organizm składa się z około 60–70 % wody. To nie oznacza, że masz super zbiornik wody w ciele. To jest optymalna ilość wody, która zapewnia prawidłowe procesy biochemiczne w organizmie. Jeśli odczuwasz pragnienie to oznacza, że jesteś w 2 % odwodniony!…A jeśli chodzi o herbatę, kawę, yerba mate i guaranę, to podwyższają one metabolizm, ponieważ zawierają kofeinę i jej pochodne. Pij!
  8. Weekend off…NIE! Nie powinieneś robić z weekendu okresu wolnego od zdrowych nawyków żywieniowych. Oczywiście każdy produkt na tym świecie jest dla ludzi, ale powinieneś wiedzieć ile możesz zjeść. Limituj wszystko, co wydaje Ci się, że coś jest niezdrowe. Spróbuj, ale nie jedz.
  9. Umysł…..najsilniejsza rzecz, która istnieje. Bez niego nie istniejesz. Proste. Umysł stworzył elektryczność, miliony książek, języki i marzenia. Także stworzy Twoje ciało! Istnieje tylko jedna ważna i prosta reguła: musisz tego chcieć!

Krótkie, ale prawdziwe

Zdrowe nawyki żywieniowe nie są torturą. Nie są także karą albo końcem Twojego życia Nie musisz być specjalistą od diet, by być FIT…. poznaj powyższe zasady zdrowych nawyków żywieniowych, zrozum je i wprowadź je dla lepszego życia.

P.S.: Dlaczego napisałem o tym? Ponieważ jestem w kawiarni, piję małą czarną kawę (bez cukru) i słyszę za mną głos młodej kobiety, która mówi do swojej koleżanki, że ćwiczy każdego dnia i nie widzi efektów. Jeden detal….przed nią na stoliku stoi duża kawa z mlekiem i ogromna porcja brownie! Nawet ja nie dałbym rady tego zjeść! Dziękuję kobieto z brownie za inspirację.

Kobieta z brownie i 9 zasad zdrowych nawyków żywieniowych, które powinieneś wdrożyć w życie.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Koktajl na płaski brzuch Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej "Dni kobiece" a odchudzanie? Ratunku! Waga rośnie :( Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać?

Popularne w tym tygodniu:

Deser wspomagający odchudzanie Koktajl na płaski brzuch Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Zrzuciła z siebie 65-kilowego człowieka. Metamorfoza Fatimy Orlińskiej Domowe zielone smoothies, które oczyszczają organizm Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie Schudła 32 kilogramy w ciągu 8 miesięcy. Metamorfoza Kariny Rudzińskiej Napój oczyszczający wątrobę Kochanie, co ci zrobić na śniadanie? Kawę z masłem! Koktajl oczyszczający jelito grube na bazie soku z jabłek 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Co jeść na kolację, by schudnąć?