Cel – wyznanie prawdy samemu sobie

Codziennie staję twarzą w twarz z osobami, które chcą zmienić swoją sylwetkę za pomocą ćwiczeń fizycznych.

123RF

  • Jaki jest Twój cel?
  • Chcę zrzucić kilka kilogramów.
  • Dlaczego?
  • Ponieważ…

Prawie zawsze, podczas rozmowy na temat celu, dostaję informację zwrotną związaną z aspektami powierzchownymi — ile centymetrów chce zrzucić, ile kilogramów chce się pozbyć, jaki chce osiągnąć czas podczas biegu na 10 km. Te wszystkie aspekty są do osiągnięcia przez każdego, ponieważ każdy chce osiągnąć lepszą sylwetkę, być sprawniejszy, czy wydolniejszy. Ale dlaczego?

Cel. Poszukaj drugiego dna

Cel to miejsce, do którego dążymy, które da nam satysfakcję i spełnienie. Bez celu nie ma sensu podejmować wysiłku, ponieważ jest to dążenie do niczego. Dlatego też jest on składową treningu, a tak naprawdę — jest głównym motorem napędowym całego przedsięwzięcia. To od celu zależy wybór odpowiednich metod treningowych, ćwiczeń, serii lub rund, sprzętu, charakteru treningu, ilości jednostek treningowych oraz regeneracyjnych w tygodniu, planu żywieniowego.

Wybór celu jest prosty, ponieważ przychodzi do głowy jako pragnienie oraz chęć zmiany na lepszą wersję samego siebie. Jest głęboko w naszej głowie, jako marzenie o sobie w idealnych proporcjach, czy w chwili triumfu. Każda myśl: „chcę to zrobić!”, „chcę tak wyglądać!” , „chcę to osiągnąć!”, prowadzi do kolejnego pytania: dlaczego? Dlaczego chcesz to zrobić? Dlaczego chcesz tak wyglądać? Dlaczego chcesz to osiągnąć? Sięgnij głębiej.

Wstydzę się swojego ciała

Powód, dla którego zaczynamy aktywność fizyczną, jest prosty — pewność siebie. Każdy chce być zdecydowany w swoich wyborach, a jak inaczej utwierdzić się w swoich przekonaniach, jeżeli nie poprzez zmianę ciała w wybrany przez nas sposób. Przez zmianę ciała budujesz pewność siebie. Dzięki pewności siebie ubierasz pożądany rozmiar ubrań, ściągasz pewnie koszulkę na plaży, bez trudu stajesz na linii startu podczas maratonu. Pewność siebie, budowana poprzez trening fizyczny, ma odbicie także w życiu codziennym, a przede wszystkim w sferze zawodowej. Nagle wszystko staje się możliwe.

Chcę zapomnieć przez chwilę o pracy

Stres jest jednym z głównych aspektów, które czekają na nas od samego początku dnia. Nawet przed położeniem się do łóżka myślimy „czy na pewno budzik zadzwoni?”, „czy nie zaśpię?”. W dzisiejszych czasach pędzimy przez dzień, podejmując ważne decyzje, które odbijają się na naszym zdrowiu fizycznym oraz psychicznym. Nie jesteśmy w stanie obronić się przed stresem jeśli już wejdziemy w jego sidła. Ruch jest najlepszą i najzdrowszą metodą odejścia od myśli związanych z pracą i problemów życia codziennego. Podczas wykonywania ćwiczeń skupiamy się na kontroli nad własnym ciałem, oddechem, rytmem ruchu. W czasie przerwy doceniamy smak wody w suchych od oddechu ustach oraz dowiadujemy się, że do odpoczynku jednak nie jest nam potrzebna wygodna mata i w zupełności wystarczy twarda podłoga. No i oczywiście endorfiny przed, w czasie i po treningu.

Chcę zachować zdrowie

Bardzo ważny cel, który każdy z nas chce osiągnąć i utrzymać przez jak najdłuższy czas. Zdrowie mamy tylko jedno i trzeba je szanować. Większość młodych osób, w wieku od 25 roku życia, boryka się już z dużymi kłopotami zdrowotnymi. Cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, nadwaga, dolegliwości bólowe kręgosłupa — to tylko niektóre problemy, których nie można lekceważyć. Wszystkie dolegliwości można zwalczyć ruchem oraz zdrowym żywieniem. Innej drogi nie ma. Nagle życie zmieni się pozytywnie o 180 stopni. Dyskomfort i bóle znikną, w zamian będziemy mogli żyć pełnią życia. Zdrowie zawsze przekładajmy ponad wszystko.

Wyznaczając sobie cel musimy jasno określić sobie, co tak naprawdę się dla nas liczy. Co jest realnym problemem, z którym chcemy się zmierzyć. Musimy przyznać się samemu sobie dlaczego chcemy to zrobić. Określając powód, będzie nam łatwiej określić co dalej należy robić, jaki rodzaj aktywności fizycznej należy podjąć, do kogo wybrać się by szukać właściwej drogi. Przede wszystkim decydując się na osiągnięcie celu motywujemy samych siebie – wiemy, co jest problemem i jak go pokonać.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Leczenie nadciśnienia a udar Skuteczne leczenie nadciśnienia Zapalenie mięśni – przyczyny, objawy, leczenie Sprzęt fitness do ćwiczeń w domu Rodzaje nadciśnienia Sposoby na szczupłe nogi Wirus cytomegalii a nadciśnienie Sposoby na ból mięśni Skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch Przyczyny i profilaktyka nagłego zgonu sercowego Poznaj skuteczne ćwiczenia na uda Ból mięśni – skąd się bierze? Pilates – ćwiczenia na płaski brzuch i boczki Skurcze a chromanie przestankowe Joga a ciąża Na czym polega niedomykalność zastawki aortalnej? Naturalne metody na ból kręgosłupa Joga i pilates – idealne połączenie Jakie ćwiczenia na pośladki wybrać? Kiedy kołatanie serca jest niebezpieczne?

Popularne w tym tygodniu:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Forma Anny Lewandowskiej po ciąży - motywuje czy denerwuje? Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Zarządzanie przez cele, czyli marketing w karierze sportowca. Bądź SMARTER! 7 momentów, w których powinnaś uprawiać seks Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Żyj i pracuj na zdrowie, ergonomia w pracy